Kod | PRAC_UCTI_ITMASS_2025 |
---|---|
Stanowisko | UTCI: Zespół Utrzymania i Wsparcia Usług IT |
Uczelniane Centrum Technologii Informatycznych
Zespół Utrzymania i Wsparcia Usług IT
(IT Maintenance and Support Services TEAM - ITMASS)
Uczelniane Centrum Technologii Informatycznych w ramach zakresu obowiązków pełni kluczową rolę w zapewnieniu ciągłości działania zasobów informatycznych Politechniki Koszalińskiej. UCTI odpowiada za utrzymanie i rozwój infrastruktury teleinformatycznej służącej obsłudze badań, kształcenia oraz zadań związanych z szeroko rozumianym zarządzaniem uczelnią. Główne obowiązki są skupione w następujących obszarach:
1) Sieci - zarządzanie szkieletem sieci uczelnianej oraz lokalnej, zarządzaniem do sieci zewnętrznych, usługi WWW oraz poczty elektronicznej
2) Systemy - utrzymanie i eksploatacja systemów informatycznych wykorzystywanych w Uczelni zarówno w Administracji Centralnej, jak i w działalności naukowo-dydaktycznej
3) Współpraca z działami Administracji Centralnej, wydziałowymi służbami, użytkownikami sieci miejskiej oraz zewnętrznymi partnerami w realizacji projektów naszej organizacji
4) Przygotowanie wniosków o dotacje
5) Wspomaganie działalności naukowo-badawczej w zakresie prowadzenia obliczeń komputerowych
Do pracy w zespole poszukiwane są osoby doświadczone i chętne do nauki.
Twój zakres obowiązków
- Diagnozowanie i rozwiązywanie bieżących problemów: identyfikowanie, analizowanie i rozwiązywanie bieżących komplikacji technicznych samodzielnie lub we współpracy z zespołem IT;
- Obsługa zgłoszeń użytkowników: odbieranie i zarządzanie zgłoszeniami przychodzącymi do systemu ticketowego;
- Przyjmowanie i rozpatrywanie zleceń Helpdesk, zgodnie z wyznaczonymi standardami;
- Aktywne wsparcie użytkowników w rozwiązywaniu problemów związanych z oprogramowaniem, sprzętem komputerowym i systemami operacyjnymi;
- Udzielanie zdalnej pomocy technicznej w zakresie funkcjonowania sprzętu oraz oprogramowania, a w razie konieczności udzielanie wsparcia bezpośrednio użytkownikowi;
- Utrzymanie i zarządzanie sprzętem: instalacja, konfiguracja i aktualizacja nowego sprzętu oraz oprogramowania, przygotowanie i konserwacja stanowisk pracy, w tym zarządzanie licencjami;
- Monitorowanie i diagnozowanie problemów w systemach, aplikacjach i infrastrukturze IT;
- Serwis utrzymaniowy sprzętu (komputery, laptopy, terminale mobilne, monitoring IP, sieci LAN, itp.);
- Nadawanie uprawnień dla użytkowników;
- Uzupełnianie bazy wiedzy oraz dokumentacji technicznej oraz działanie przestrzegając obowiązujących procedur i instrukcji;
- Wsparcie techniczne przy pracach technicznych: np. wsparcie przy awariach na serwerze;
- Przekazywanie zadań zaawansowanych do Drugiej Linii Wsparcia ze stosownym opisem przeprowadzonej wstępnej analizy;
- Inwentaryzacja zasobów IT w zakresie stacji roboczych i urządzeń peryferyjnych;
- Dbanie o BHP i porządek na stanowiskach pracy: np. o porządek kabli;
- Udział w tworzeniu i wdrażaniu nowych rozwiązań i usprawnień w obszarze IT;
- Współpraca z innymi zespołami w zakresie projektów;
- Udział w lokalnych projektach informatycznych;
- Udział w testowaniu nowych rozwiązań.
Nasze wymagania
- Wykształcenie kierunkowe (informatyka, elektronika, telekomunikacja lub pokrewne);
- Doświadczenie w pracy z Azure;
- Znajomość administrowania Microsoft Office 365;
- Biegłość w obsłudze systemów Windows 10/11 oraz MacOS;
- Bardzo dobra znajomość działania sprzętu (komputery, drukarki, urządzenia mobilne);
- Znajomość aplikacji biurowych (MS Office, Google Workspace);
- Umiejętne diagnozowanie i rozwiązywanie problemów technicznych oraz administrowanie systemem;
- Doświadczenie w Dziale HelpDesk/ServiceDesk lub pokrewnym Dziale Wsparcia Użytkownika – mile widziane;
- Umiejętność instalacji, konfiguracji oraz administrowania systemami operacyjnymi (Windows, Linux, OS X);
- Rozumienie podstawowych koncepcji sieciowych, w tym protokołów takich jak DNS i DHCP;
- Znajomość zagadnień związanych z konfiguracją sieci LAN, Wi-Fi, VoIP, Active Directory;
- Znajomość metodyki ITIL – mile widziana;
- Znajomość pracy w oparciu o system ticketowy – mile widziana;
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1/B2;
- Dobra organizacja pracy i umiejętności planowania zadań;
- Nieszablonowe myślenie i szukanie kreatywnych rozwiązań wdrożeniowych;
- Komunikatywność i chęć uczenia się;
- Umiejętność rozwiązywania problemów, zarządzanie czasem i zadaniami;
- Umiejętność pracy w grupie;
- Umiejętności komunikacyjne, empatia i zdolności interpersonalne;
- Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych i konfliktowych;
- Chęć tworzenia nowych rozwiązań;
- Gotowość do pracy zmianowej;
To oferujemy
- Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
- Najlepszą atmosferę pracy;
- Współpracę z energicznym i profesjonalnym zespołem;
- Wymiana wiedzy technicznej w Zespole;
- Możliwość rozwoju w ramach firmy i zdobycia nowych kompetencji;
- Dostęp do narzędzi wspierających rozwój zawodowy;
- Zaawansowany stack technologiczny i interesujące rozwiązania;
- Szkolenia wewnątrzfirmowe;
- Szkolenia zewnętrzne;
- Dofinansowanie szkoleń i kursów;
- Dofinansowanie zajęć sportowych;
- Dodatkowe świadczenia socjalne;
- Ubezpieczenie na życie.
Więcej szczegółów dotyczących pracy na stanowisku w zespole Infrastruktury i Usług Sieciowych zostanie przedstawionych w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. CV należy przesłać na adres e-mail: ucti-rekrutacja@tu.koszalin.pl. W temacie wiadomości należy podać oznaczenie stanowiska: ITMASS.
W treści CV należy dołączyć następującą klauzulę:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).”